De_Inferno
Naší druhou mapou je de_inferno. Mapa odehrávájící se v ulicích pochmurného, prošedivělého městečka, hodně připomínajícího stylem cs_italy. Inferno znamená v překladu peklo, což asi barevně neodpovídá, ale to se dá napravit hromadnou bitkou - to je najednou litry červené po zemi, na zdích, krabících nebo žebříku, a můžeme vás ujistit, že kečup to neni:) Pro hráče se stává inferno peklem, když má sám vystřílet 5 protihráčů. To se pak potí i ten největší profík, když ho celý tým spoluhráčů pozoruje, jak si počíná, navíc před ním stojí těžký úkol.
Máme tu pro vás opět pár screenshotů, aby jste inferno důkladněji poznali.
Větší výhodu, ale ne tak výraznou, na této mapě mají CT při vyrovnanosti obou týmů. Inferno je mapa s bombou, takže se dá očekávat, že se zde nachází dva planty. Béčko mají okamžitě pod kontrolou CT, kde mají tolik možností na kempení, že rush se T provádí dosti složitě. O ten druhý se může svést krvavý boj při rychlém rushi T, kdy ještě né všichni CT stihli zabrat strategicky výhodná místa. Vše si ale popíšeme až dál.
Nejdříve chceme uvést (stejně jako v dust2) sniperský souboj o střed inferna. Není tak tradiční jako v dust2, ale přesto se tu dá získat pár cenných fragů a tím přiblížit váš tým výhře v kole. Výhodu první rány je zde těžké určit - záleží na vaši pozici na spawnu + jak rychle nakupujete. Každopádně se snažte být co nejrychleji na místě určení, žadný kafíčko nebo pauzička na cígo, no time. CT si mohou AWMkem zároveň hlídat T přibíhající z levé strany inferna na střed. T si zase naopak mohou vošéfovat CT, kteří přibíhají zleva z plantu B. Částečně zneutralizovat AWM je samozřejmě možné hozením smoku na střed. Všechny situace jsou vidět na obrázcích zde:
Terorrist Forces:
První variantou, kterou uvádíme je rush na B. Pokud jste zvolili takto, čeká vás velice těžký úkol. Hned na začátku vás musíme uporoznit, že podnikat tento rush v 1 člověku je úplná kravina, pokud ovšem nejste takový skill, který to dokáže vystřílet celý tým protihráčů, nebo zrovna máte štěstí a CT se rozhodli vzít to jinudy. Záleží hodně na hráčích, co máte v týmu, a na domluvě mezi vámi. Vystřílení CT zakempených na plantu je týmová věc a bez pomoci svých přátel to nezvládnete, ale pokud chcete někomu z protihráčů darovat frag, je to na vás :D Ale abyste věděli aspoň, jak na ten začátek, poradíme vám trochu - rozhodně se zásobujte granáty (HEčko, 2 Flashe, Smoke), které zde hraji podstatnou roli. Hned po podběhnutí "tunelu" házejte první flash o zeď za krabice (1.obrázek), abyste oslepili první příchozí CT. Nemáte moc času, takže na nic nečekejte a hoďte další flash o zeď, která je hned proti vám tak šikovně, aby zapadl za roh, vás neoslepil, všechny CT kempy naopak ano, a ješte k tomu přidal ňákeho toho slepce na plantu (2.obrázek). Tím obsadíte prostor před plantem, což je pro vás strategicky výhodné, ale pro jistotu si krejte záda. Obsazení plantu je individuální, ale doporučujeme hodit poblíž něj smoke (4.obrázek), aby vám sloužil trochu jako krytí a vy mohli oběhnout plant.
Rush středem chce hodně štěstí a skillu zároveň. Flashe musíte házet rychle a přesně. První hoďte po výběhu ze sníženiny o pravou zeď (1.obrázek) tak, aby doletěl až na úplný konec středu - tím oslepíte první přibíhající CT. Vy se mezitím schovejte za malý roh vyčnívající narůžovělé budovy (pokud je to jiná barva, tak se omlouváme :D - 2.obrázek). Ihned jak uslyšíte výbuch granátu, vylezte a hoďte další flash, ale tentokrát o protější zeď tak, aby zapadl za roh a vás neoslepil (3.obrázek), nebo ho hoďte rovnou na střed, ale protože vás také oslepí, otočte se za běhu zády, abyste neměli úplné bílo - tím se oslepí zbytek nepřátel. Samozřejmě rizik je mnoho, nemá je cenu počítat, proto nepatří tahle varianta mezi nejlepší.
Vydat se barákem je asi cesta nejmenšího odporu, když jsou CT v overu - nemůžou vás hned napadnout, navíc nabízí spoustu kempících míst (tím vás k tomu nenavádíme!). Tuto možnost berte spíš jako záchrannou, do baráku se dá vběhnout kdykoliv a to hned třemi relativně blízkými cestami. Celým domem proběhnete celkem v klidu, problém nastává v oblasti schodů, kde na vás mohou číhat CT zákeřně kempící hned za levým rohem, na konci chodby vpravo, nebo okýnkem s prostřelitelným plechem. Hoďte flash za pravý roh (1.obrázek) - tím oslepíte možnou kempu za levým rohem a když budete mít štěstí, tak i CT čekající na vás nalevo. Hned poté další flash hoďte okýnkem naproti vám (2.obrázek), ale ten už není tak důležitý. Pak vyběhněte spolu s ostatními T schody a pokuste s obsadit dlouhou chodbu. Není to lehké, když tam na vás čekají CT, ale možná budete mít štěstí. Také si krejte záda - tady mohou CT přijít do zad kdykoliv a odkudkoliv.
Nejvýhodnější polorushovou taktikou T je vzít to pravou uličkou inferna (podél cesty barákem), kdy se dáte na prvním rozcestí od spawnu doprava, podběhnete pod mostem spojující dva domy a dostanete se na Téčkové rozcestí, kde máte dvě možnosti (proto polorushovou) - vydat se vlevo do domu, nebo vpravo rushnout střed. Hlídejte si otevřené okno, kde se mohou CT objevit (1.obrázek), můžete tam hodit i HEčko. První flash můžete už házet hned za první roh a to dvěma způsoby (2. a 3. obrázek), nebo si můžete počkat a pro jistotu hodit 2 flashe na střed pro oslepení CT (a awpčkaře) a poté sesbírat fragy :) V pravé uličce také můžete zalézt vlevo do minitunelu, odkud můžete střílet CT příchozí z plantu B, ale není to zrovna výhodné (5.obrázek).
Položení bomby na plantech může někdy rozhodovat, tady máte pár typů, kam bombu umístit tak, abyste jí uhlídali s co nejmenší námahou. Místa odkud je hlídat vás určitě trknou:)
CT Forces:
Nejdříve si rozebereme varianty na plantu B. Ten samozřejmě CT obsadí jako první, takže se mohou dobře zakempit (1. a 2. obrázek) nebo naopak zkusit T zatlačit do středu. Jak se přiblížíte ke schodům, hoďte flash o protilehlou stěnu k příchodu od T spawnu a vlezte si za krabice - tady odsuď máte přehled o celé situaci před vámi, navíc je vám vidět jen hlava (sice ta nejblbější část těla, ale jste malým terčem - 2.obrázek). Pokud chcete pokračovat, zkuste hodit další flash až za roh na sníženinu, kde jsou seskupeni T (3.obrázek) - oslepíte tím i případné ostřelovače. Zároveň si dávejte ale pozor na T, kteří byli tak rychlí, že stihli vylézt po žebříku na miniplochu nad sníženinou (ale to byste měli při dostatečné rychlosti zaregistrovat už dříve) nebo na T zakempené pod středem (4.obrázek).
Dále mají CT šanci rushem přes střed překvapit T odjinud než by čekali - buď rovnou napřímo nebo zaběhnete doprava - tento odstavec patří oboum těmto možnostem, takže 2 in 1. Jakmile doběhnete na střed hoďte flash ke sníženině, je na vás jestli odrazem o zeď před T (1.obrázek) nebo přímo mezi ně. Vše dělejte za běhu, takže i to, že na nic nečekáte a hodíte druhý flash rovnou na sníženinu. Na T si pak můžete počkat třeba kempem na lampě :D (2.obrázek) nebo rovnou mezi ně zaběhnout, ale nebuďte zbrklí. Druhá možnost na středu, již dříve zmíněná je zaběhnout na střed a hned vpravo. Než tam ale zaběhnete hoďte flash co nejdále o snad růžovou stěnu domu (4.obrázek). Poté tam vběhněte a hoďte další flash o protější zeď (5.obrázek). Oslepíte tak T kteří jdou tímto směrem. Samozřejmě POKAŽDÉ je tu možnost, že se neoslepí všichni, což je tady skoro stoprocentní. Ale na bezprostřední nebezpečí to stačí. Zneškodněte nejbližší nebezpečí a vběhněte do domu modrými dveřmi (6.obrázek) nebo si počkejte před vchodem a vběhněte tam, až když uslyšíte, že T přeběhli - můžete jim hned vletět do zad.
Poslední variantou je hlídat příchody z domu, to jde hned několika možnostmi. Samozřejmě, že kempů je tu hodně, ale my vám uvedeme ty nejlepší. Hlídání na konci baráku (1.obrázek), venku schovanej za krabicemi u plantu (2. a 3.obrázek) nebo z místnosti, odkud vidíte do baráku skrz malé okýnko a zároveň můžete hlídat východ na balkonu.(4.obrázek).
Průstřely:
Jako v každé mapě, i v infernu je pár zajímavých a užitečných průstřelů. Např., když vejdete do baráku a kleknete si hned nad schody do pozice na 3.obrázku a začnete střílet do zdi, máte šanci zasáhnout CT, kteří přibíhají z plantu B ;).